Kundtjänstmedarbetare, Försäkring, Heltid

Länsförsäkringar Skåne

Publiceringsdatum: 2019-04-04

Tjänstgöringsort: Malmö

Anställningsomfattning: Heltid

Anställningsform: Tillsvidareanställning 

Länsförsäkringar Skåne vill säkerställa att även i fortsättningen kunna erbjuda sina kunder exceptionell service. Nu söker vi dig som vill vara en del av det företag som har Sveriges mest nöjda kunder!
Det är dags att utöka teamet i Malmö och om du ser det som en självklarhet att service innebär att på ett effektivt sätt, finna rätt trygghetbringande lösning åt varje individuell kund, så är detta en tjänst för dig.
För att lyckas i rollen ser vi att du har vana av att arbeta proaktivt, har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare eller kundfokuserad försäljning där behovsanalys är av stor vikt.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna innebär bl.a.:
  • Allmän service åt privatkunder via telefon (80%) samt mail (20%)
  • Försäljning och registrering av försäkringar inom respektive område
  • Identifiera merförsäljningsmöjligheter
  • Kundvård
  • Dokumentation
  • Rapportera och hantera synpunkter från kunder
  • Företräda bolaget på ett föredömligt sätt. Länsförsäkringar är kundägt och därigenom är kunderna våra chefer.


Arbetstid: Dagtid, Måndag-fredag

 

Önskade kvalifikationer

Du som söker innehar erfarenhet av kundservice per telefon och mail, vana av att arbeta i kundhanteringssystem samt talar/skriver svenska och engelska på hög nivå.
Det är även av stor vikt att du kan lyssna aktivt och identifiera kundens bohov samtidigt som du kan registrera uppdateringar i aktuellt kundhanteringssystem. Ett effektivitetsprov/skrivprov kommer att genomföras i samband med rekryteringsprocessen.
 

Personliga egenskaper

Du har ett noggrant men effektivt sätt att arbeta på. Vidare har du ett stort driv, är strukturerad, punktlig, samverkande, snabb vid tangenterna, har förmågan att kontinuerligt kunna skifta mellan olika program samtidigt som du lyckas vara lyhörd och fokuserad gällande kundens behov/presumtiva behov. Utöver detta är du förtroendeingivande, numeriskt kunnig, innehar bra slutledningsförmåga samt vana av sociala medier och IT.
Då IDD-licensiering, enligt EU-direktiv, numera är ett krav för att få jobba med försäkringsdistribution, är det av stor vikt att du besitter bra inlärningsförmåga. Efter upplärning kommer ett licensieringsprov genomföras och för att aktualisera licensieringen kommer detta genomföras en gång per år.


Facklig kontaktperson är Michel Gullstrand, 040-633 88 67
 

Om oss

Personalhuset är ett av Nordens mest engagerade rekryteringsbolag!
Vi vill hjälpa människor att lyckas i sin karriär, därför kommer kandidater och deras upplevelse i första hand. Vi arbetar utifrån ett genuint engagemang för individen och deras utveckling. Vi är innovativa, konsultativa och nytänkande i samarbete med kandidater och kunder. Våra rekryteringsprocesser är baserade på gedigen branschkunskap men vi utvecklar och anpassar oss gärna efter kandidatmarknaden! Vi arbetar för ständiga förbättringar, med innovativa rekryteringsmetoder och med företag som har sunda värderingar, god arbetsmiljö och som vi med stolthet kan rekommendera som arbetsgivare. We Care!
Personalhuset finns på 40 olika orter i Norden och arbetar med tjänster inom alla branscher. Vår vision är att vara avgörande för våra kunders framgång!
 

Kontakt
Selina Mattsson
facebookCreated with Sketch.